Alexandre da Cunha
N. 1969, Rio de Janeiro, Brasil
Vive e trabalha entre São Paulo, Brasil, e Londres, Inglaterra
Vortex (Blue eye), 2023
esfregão, corante e tela
[cleaning mop, fabric dye and canvas]
[cleaning mop, fabric dye and canvas]
70 x 70 x 4 cm
27 1/2 x 27 1/2 x 1 5/8 in
27 1/2 x 27 1/2 x 1 5/8 in
20263
© artista [the artist]
O centro da prática de da Cunha é o ready-made. Especificamente, como o ready-made é afetado pela narrativa, pela história e pelos resultados do trabalho. Na obra de Alexandre, o desenho e a função originais de um objeto perduram na escultura: um esfregão pode ser transformado em tapeçaria, mas a narrativa do objeto permanece na obra. Desta forma, as esculturas de da Cunha constituem um microcosmo que preserva a realidade histórica e econômica do objeto original.
Central to da Cunha’s practice is the ready-made. Specifically, how the ready-made is affected by narrative, history, and the results of labour. In da Cunha’s work, an object’s original design and function endures within the sculpture: a mop can be transformed into a tapestry but the narrative of the object lives on in the work. In this way, da Cunha’s sculptures constitute a microcosm which preserves the historic and economic reality of the original object.
Luisa Strina Mailing List
Inscreva-se
* denota campos obrigatórios
We will process the personal data you have supplied to communicate with you in accordance with our Políticas de Privacidade. You can unsubscribe or change your preferences at any time by clicking the link in our emails.